Dlaczego firmy nagradzają swoich klientów i wartościowych partnerów biznesowych prezentami?
Odpowiedź może wydawać się oczywista, ale bez tych niezwykle ważnych współpracowników Twoja firma jest prawdopodobnie skazana na porażkę.
Wręczanie prezentów firmowych klientom:
Zwiększa retencję klientów
Zapobiega odpływowi klientów
Okazuje wdzięczność
Działa jako stałe przypomnienie marki
Promuje lojalność wobec marki
Jednak nie tylko klienci muszą być brani pod uwagę, jeśli chodzi o prezenty biznesowe. Prezenty można również wręczać pracownikom, potencjalnym klientom i dostawcom materiałów – nie zapominając o organizacjach charytatywnych i pozarządowych.
W biznesie, bez względu na to, kto jest odbiorcą, powody leżą u podstaw tego samego – cementowania relacji i wzmacniania intymnych więzi pomiędzy Twoim biznesem a tymi, którzy zapewniają mu trwały sukces.
Zanim rzucisz się, by kupić kilka zegarków Rolex jako prezenty dla klientów, pamiętaj o tym.
Daj prezenty tym, którzy byli solidnie aktywni w tworzeniu, rozwoju i dalszym sukcesie Twojej firmy, w przeciwnym razie wyrzucasz pieniądze w błoto.
Nie zapomnij o ludziach, którzy pomogli Twojej firmie odnieść sukces
Prezenty firmowe mogą być wręczane różnym osobom związanym z Twoją firmą. Ale jeśli jesteś właścicielem firmy, konieczne jest, aby nie zapomnieć o wręczaniu prezentów osobom, które pomogły Ci odnieść sukces. Każdy, kto odegrał fundamentalną rolę w rozwoju Twojej firmy we wczesnych latach lub który pomógł Ci w trudnych czasach, musi znajdować się na szczycie listy odbiorców prezentów korporacyjnych.
Podarowanie dodaje wartości tylko wtedy, gdy jest wykonane w 100% dobrze
Wręczenie idealnego prezentu powinno być postrzegane jako naprawdę świetna okazja do jeszcze głębszego kontaktu z klientami i dostawcami. Jednak wręczanie prezentów powinno być przeprowadzane z wielkim przemyśleniem, badaniami i dbałością o szczegóły.
Wspaniały prezent, spersonalizowany, nadający się do użytku i mający na uwadze dobro odbiorcy, może prowadzić do nawiązania silniejszych, bardziej udanych relacji i może podnieść rangę obdarowanego. Źle dobrany prezent może mieć dokładnie odwrotny skutek, a nawet może być toksyczny dla wszelkich przyszłych transakcji biznesowych.
Warto również pamiętać, że dawanie prezentów nie powinno być zarezerwowane tylko dla klientów i dostawców
Twoi pracownicy to ludzie, którzy sprawiają, że coś się dzieje i zasługują na uznanie pracowników. To ci, którzy idą o krok dalej, rezygnują z imprez rodzinnych i poświęcają swój czas na promocję i sukces całej firmy. Prezenty dla pracowników powinny odzwierciedlać ten poziom lojalności.
Twoje prezenty nigdy nie powinny być postrzegane jako łapówka ani sposób na wywieranie wpływu, ale jako autentyczny znak szanowanego związku.
Dawanie prezentów nie jest nauką ścisłą – niestety. Ale przy odpowiednim przemyśleniu i pamiętaniu o kliencie, dostawcy lub pracowniku nie musi to już być problemem.
Myśl mądrze, pomyśl dwa razy, zanim podarujesz. Miłego prezentu.
Zobacz także personalizowane opakowania do wina
Kontakt
+48 662 070 168
sklep[at]zawieszam[dot]pl
Dane firmowe:
24marketing
Krzysztof Krzywokulski
ul. Chrobrego 17, 46-200 Kluczbork
Polska
NIP 751-105-30-53 | Regon 531510610
Readers Comments